اخبار تازه

رسانه اخبار تازه

اخبار تازه

رسانه اخبار تازه

۴ مطلب در ارديبهشت ۱۴۰۲ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

اسباب کشی صفر تا صد

در این مقاله به روش های اصولی بسته بندی و نقل مکان با استفاده از انواع کارتن اسباب کشی برای بسته بندی وسایل منازل واداره می پردازیم با ما همراه باشید با مقاله راهنمای اسباب کشی.

اگر شما هم قصد نقل مکان به خانه جدید را دارید این مقاله را به دقت بخوانید تا وسایل مهم وشکستنی خود را بدون کوچکترین اسیبی به مقصد برسانید.

چگونه تلخی ها را شیرین کنیم ؟

همیشه زمانی که صحبت از اسباب کشی می شود اولین چیزی که به ذهنمان میرسد سختی ها و تلخی های حاصل از شکستن وسیله ای است که مارا آزار میدهد.

اما می توان این تلخی ها را با کارتن های مخصوص و بسته بندی به روش اصولی تبدیل به شیرینی کرد که اصول کاربردی را در پایین به طور کامل آموزش می دهیم تا از رویای رفتن به خانه جدید بدون هیچ کابوسی لذت ببرید.

تهیه کارتن مخصوص

مهم ترین امر در اسباب کشی و سلامت وسایل در طول نقل مکان استفاده از کارتن های مخصوص می باشد.

این کارتن ها تاثیر بسزایی در محافظت از وسایل شکستنی دارند.

و همچنین این کارتن ها در انواع و اندازه های مختلف در بازار موجود می باشند که با توجه به میزان اهمیت وسیله می توانید از کارتن های تک لایه , سه لایه , پنج لایه و هفت لایه استفاده کنید.

بسته بندی وسایل

برای اسیب نرسیدن به وسیله ها و تلخی های ناشی از این موضوع بعد از اسباب کشی باید اصول بسته بندی رعایت شود. در بسته بندی توجه داشته باشید که هر اندازه که با وسواس بیشتری وسایل مهم و شکستنی را بسته بندی کنید در نهایت با خیال راحت تری انها را در خانه جدید باز می کنید.

برای بسته بندی وسایل به کارتن بسته بندی , کاور و کیسه , ملزومات بسته بندی مانند چسب و همچنین لفاف نیاز دارید.

ابتدا متناسب با اندازه وسیله کارتن مورد نظر را انتخاب کنید و سپس وسیله را درون کارتن قرار دهید و با توجه به اهمیت وسیله می توانید از نایلون های حباب دار جهت پر کردن فضای خالی کارتن استفاده نمایید. همچنین می توانیدبه جای نایلون حباب دار از لباس ها و روزنامه ها جهت پر کردن فضای خالی استفاده کنید.

فروشگاه کارتن اسباب کشی

در نظر داشته باشید که مهترین مرحله در اسباب کشی مرحله ی بسته بندی می باشد چون این مرحله مشخص کننده وضعیت سلامت وسیله شما در انتهای کار می باشد.

بهتر است وسایلی مانند بشقاب را با کمی فاصله از هم قرار دهیم و با گذاشتن نایلون های حباب دار بین انها سلامت وسایل شکستنی خود را تضمین کنیم.

  • نیما میری
  • ۰
  • ۰

برند چیست؟

قبل از پرداختن به موضوع برندسازی باید تعریفی شفاف از «برند» داشته باشیم. برند را می‌توان یک نام، عبارت، طرح، نشان یا هر ویژگی دیگری دانست که کالا یا خدمات یک فروشنده را متمایز از دیگر فروشنده‌ها می‌کند.

برند می‌تواند باعث تصویر ذهنی یا برداشتی شود که وقتی به محصول خاصی فکر می‌کنید، از ذهن شما عبور می‌کند. این تصویر ذهنی می‌تواند دربردارنده ویژگی‌های کمی محصولات و خدمات باشد یا ویژگی‌های کیفی آن‌ها. به تعبیر ساده‌تر، فرض کنید محصولی مثلاً یک لباس را خریده‌اید. زمانی که به آن فکر می‌کنید، ابعاد، اندازه و کوتاهی یا بلندی آن لباس در ذهن شما تداعی می‌شود. علاوه بر این ویژگی‌ها، ممکن است با فکرکردن به آن لباس احساس خاصی به شما دست دهد. مثلا وقتی آن لباس را در ذهن خود مجسم می‌کنید، احساس غرور یا متانت خاصی به شما دست می‌دهد. بنابراین، خلق یک برند هم در نظرات مصرف‌کننده نسبت به ویژگی‌های فیزیکی محصولات نقش دارد و هم در احساسات آن‌ها نسبت به آن محصولات.

خلق برند می‌تواند در حکم خلق شناسنامه برای یک محصول باشد. از یک محصول واحد، تعداد بیشماری ممکن است در بازار وجود داشته باشد. اما برند یک محصول همواره منحصر به فرد بوده و مختص همان محصول است. به طور مثال، انواع و اقسام نوشابه تولید و عرضه می‌شود. اما از یک برند خاص نوشابه (مثلاً کوکاکولا) فقط یکی وجود دارد. برندها سهم بزرگی در دنیای دیجیتال مارکتینگ ایفا می‌کنند. تا جایی که یک برند ممکن است از ظاهر و لوگوی محصول فراتر رود و احساسات و هیجانات مخاطب را تعیین کند.

ادامه مقاله در اینجا بخوانید

  • نیما میری
  • ۰
  • ۰

یادداشت برند

یکی از مطلوبیت های مشتری در انتخاب یک محصول، برند معتبر است. در بسیاری از بازارها، برند هویت ویژه ای برای یک محصول می آفریند و آن ها را به گروه خاصی از جامعه پیوند می دهد. از نظر روانشناسی این گونه کالاها علاوه بر کاربرد ظاهری، برای مشتری تشخیص و اعتماد به نفس می آفریند، از اینرو مشتری آماده است بهای متفاوتی برای آن بپردازد. علاوه بر این، نام تجاری برتر به طور ناخودآگاه برای مشتری به مفهوم کیفیت بهتر محصول است. مشتری با خرید یک محصول برند باور دارد که در مقابل پول خود چیز با ارزشی دریافت کرده است. واقعیت این است که نام تجاری، همانند سرمایه یا فناوری و مواد اولیه در ایجاد ارزش افزوده برای یک سازمان نقش دارد.

مشتری و سازمان هر دو از مزایای برند بهره می برند. زمانی که مصرف کننده تجربه یک بار استفاده از یک برند را داشته باشد، با آن احساس راحتی بیشتری داشته، تمایل به استفاده از آن محصول بالا می رود. نام های تجاری اطلاعاتی در مورد کیفیت کالا، عملکرد و سایر جنبه های کالا می باشند و باعث می شوند مشتری ریسک کمتری را متحمل شود. نام تجاری به صاحبان آن ها معنا می بخشد و همچنین جزء ثروت آن ها محسوب می شود.

ارزش نشان تجاری یک «اسم، عبارت، طرح، نشانه یا ترکیبی از این عناصر می باشد که تعیین کننده هویت یک سازمان خدماتی و متمایز کننده آن از سایر رقابیش است» و توسط عقل، منطق، حواس و احساسات مورد قضاوت قرار می گیرد.

 

شناسایی چارچوب برند

در کتاب دیوید آکر به چگونگی فرایند ایجاد برند با تمرکز بر مفهوم شناسایی برند تاکید شده است. به عبارتی وی معتقد است که شناسایی برند پایه اساس ایجاد یک برند قوی است. آکر اظهار می دارد که شناسایی برند یک مجموعه منحصر به فرد از تداعی برندهای است که استراتژیست برند میل به ایجاد، حفظ و نگهداری آنها دارد.

اکر چهار دیدگاه را برای شناسایی برند معرفی کرده است که عبارتند از:

  • برند به عنوان محصول

این دیدگاه در برگیرنده ابعادی است از قبیل ویژگی های محصول، کیفیت و قلمرو محصول و محصولات مربوط به یک برند معین . ابعاد دیگر آن نیز شامل استفاده از موقعیت مناسب که در زمان مناسب رخ می دهد که شرکت برای تسلط بر موقعیت کاربردی خاصی تلاش می کند. کاربران که بر موضع یابی یک برند با نوع خاصی از کاربران دلالت دارد و رابطه برند با کشور مبدا آن، که باعث ایجاد اعتبار برای برند می شود.

 

  • برند به عنوان سازمان

این دیدگاه بیشتر بر ویژگی های سازمان تمرکز دارد و نوآوری و توجه سازمان به مشتریان را شامل می شود. همچنین این دیدگاه در مقابل بعد جهانی دارای بعد محلی نیز می باشد و این موضوع که سازمان، هویت جهانی داشته باشد و یا برای پیوستن به بازارهای محلی تلاش کند، به انتخاب سازمان بستگی دارد. استراتژی محلی از طریق ایجاد رابطه با مشتریان، می تواند به درک بهتر نیازهای آنها بیانجامد  در حالی که یک استراتژی جهانی به طول عمر و پایداری برند اشاره دارد و متضمن آینده آن برند می شود.

  • برند به عنوان شخص

این دیدگاه شامل بعد شخصیتی برند است. شخصیت برند به مجموعه ای از ویژگی های انسانی مرتبط با برند گفته می شود. این ویژگی های انسانی مرتبط با برند گفته می شود. این ویژگی ها می تواند شامل جنس ، سن، علاقه و توجه فرد و … باشد.

  • برند به عنوان سمبل (نماد)

آکر معتقد است که یک سمبل قوی می تواند پایه و اساس شناسایی و هویت برند باشد و باعث افزایش قدرت تشخیص و یا میزان یادآوری برند در بین مشتریان شود.به عقیده وی ، شیوه های بصری و عینی مانند تصویر سازی با نمایش یک برند معنادار می تواند از موثرترین راه های ایجاد سمبل برای برند باشد.

 

شخصیت پردازی یک گرایش فطری روانشناسی انسان است که به نسبت دادن صفات، عواطف یا نیات انسانی به موجودات غیر انسانی، از جمله برندها اشاره دارد.

هنگامی که انسان ها صفات و ویژگی های خود را به یک برند نسبت می دهند، شخصیت آن را به وجود می آورند

به زبان ساده، به مجموعه ای از صفات و ویژگی های انسانی است که به برند اختصاص داده شده است شخصیت سازی برند میگویند در نتیجه شخصیت برند میتواند به ارتباط مشتریان با محصولات کمک شایانی کند.

مفهوم شخصیت برند زمانی بهتر درک می شود که برند را یک شخص تصور کنیم.

آن شخص چگونه صحبت می کند؟ او در شرایط خاص چگونه رفتار می کند؟ او چگونه لباس می پوشد؟

برای ساده‌تر کردن مفهوم، تصور کنید اگر اپل یک انسان بود، چطور می‌شد؟

آیا دانش بی عیب و نقصی از زبان با درک کامل گرامر ندارد؟ آیا کسی با تخیل عالی نخواهد بود؟ آیا نظم و انضباط را حتی در شرایط سخت حفظ نمی کند؟ و آیا لباس های باکیفیت برتر را نسبت به لباس های ارزان انتخاب نمی کند؟

این شخصیت برند اپل است

برندسازی خیلی بیشتر از نام، لوگو و شعار است. این شامل تخصیص ویژگی‌ها و خصلت­هایی است که میتواند هویت آن برند را شکل دهد.

حال، علاوه بر این واقعیت که شخصیت برند برای متمایز کردن محصول در بازار ضروری است، در اینجا عوامل مهم ­­­­­­دیگری وجود دارد که چرا شخصیت برند اهمیت دارد؟

-هویت برند را توسعه می دهد

هویت برند فقط ویژگی های فنی قیمتی یا کارکردی آن نیست، شخصیت برند نیز بخشی از هویت این برند را تشکیل میدهد بنابراین برندی که دارای شخصیت است نسبت به سایر برند­ها از توسعه بیشتری برخوردار است.

-موقعیت های پیشنهادی

مشتریان از محصولات مشابه ارائه شده توسط برندهای مختلف به طور متفاوت استفاده می­کنند. بنابراین شخصیت برند به مشتریان کمک میکند که از کدام برند برای یک هدف مشخص استفاده کنند.

-ایجاد ارتباط عاطفی

شخصیت برند به ایجاد ارتباط عاطفی میان محصول و افرادی که به دنبال چیزی بیش از پیشنهادات ملموس برند هستند، کمک میکند. این ارتباط عاطفی بیشتر کمک می‌کند تا تعاملات معنی‌داری با برند ایجاد شود و با استراتژی‌های بازاریابی مبتنی بر مشتری مانند بازاریابی حضوری شروع میشود.

-ارتباط را تسهیل می کند

داشتن شخصیت، ارتباط موثر برند را با مشتریان آسان می کند؛ چراکه اینبار مشتریان در مقابل خود یک محصول خشک و بی­روح مشاهده نمیکنند بلکه محصولی را مشاهده میکنند که دارای یک شخصیت مشابه انسان است، پس طبیعتا اینبار ارتباط با محصول موثر تر برقرار خواهد شد.

چگونه یک شخصیت برند بسازیم

شخصیت برند نحوه نمایش و عملکرد برندها در مقابل مشتریان است؛ این شامل لحن، صدا، و همه عناصری است که یک فرد را منحصر به فرد می کند و هویت را ایجاد می کند.

فرآیند توسعه شخصیت برند مستلزم آن است که مدیران برند درک نزدیکی از مشتریان داشته باشند و شخصیتی را طراحی کنند که عامل «شناخت، ارتباط واعتماد» را برانگیزد؛ یعنی شخصیتی که با برانگیختن احساس راحتی، آشنایی و احترام بلافاصله مخاطب هدف را جذب کند.

همچنین شخصیت برند در دراز مدت سبب میشود که مخاطبان خاصی در طول زمان و نسل های دیگر به آن بپیوندند مثلا در هر نسل و در دراز مدت محصولات اپل افرادی را جذب میکند که به دنبال متفاوت بودن هستند به این ترتیب افرادی نیز که برند تمایلی به جذب آن­ها ندارد و آن­ها نیز تمایلی ندارند که جذب چنین شخصیتی شوند به مرور حذف میشوند.

معمولاً این نوع شخصیت برند را می توان با استفاده از روش های بیشماری ساخت؛ اما مدل شخصیت برند جنیفر آکر اغلب توسط اکثر برندها ترجیح داده می شود.

نام تجاری می تواند عامل تعیین کننده برای مصرف کنندگان در هنگام تصمیم گیری برای خرید باشد. در واقع، یک مطالعه نشان داد که کاربرانی که احساس می‌کنند با یک برند ارتباط برقرار می‌کنند، دو برابر بیشتر از افرادی که این ارتباط را ندارند، پول خرج می‌کنند.

برندسازی به کسب و کار شما هویتی فراتر از محصول یا خدماتش می دهد. به مصرف کنندگان چیزی برای ارتباط و ارتباط با آنها می دهد.

برندسازی کسب و کار شما را به یاد ماندنی می کند. این چهره شرکت شما است و به مصرف کنندگان کمک می کند تا کسب و کار شما را در هر رسانه تشخیص دهند.

برندسازی از تلاش‌های بازاریابی و تبلیغاتی شما پشتیبانی می‌کند. این به تبلیغ شما کمک می کند تا آن ضربه اضافی را با تشخیص و تأثیر بیشتر انجام دهد.

برندسازی باعث غرور کارمندان شما می شود. وقتی شرکت خود را برند می کنید، نه تنها هویت کسب و کار خود را می دهید، بلکه یک محل کار معتبر و بسیار مورد توجه ایجاد می کنید. برندسازی قوی کارکنان قوی را به همراه می آورد.

 یادداشت برند

  • نیما میری
  • ۰
  • ۰

مقالات برند

برندسازی چه شرایطی دارد ؟

در اینجا برخی دیگر از کلمات کلیدی مرتبط با برند وجود دارد که باید بدانید. آنها اهمیت و ارزش برندسازی کسب و کار شما را بیشتر نشان می دهند.

برندسازی

برندسازی عبارت است از «تدوین ذهنیت هایی که برند می خواهد ایجاد کند و اطمینان از شناختن برند توسط مشتری و ارتباط آن با بخش خاصی از نیاز مشتری».

به عبارت دیگر مجموعه منحصر به فردی از تداعی گرهای برند است که بر بستن عهد و پیمان با مشتری دلالت دارد. برندسازی برای موثر بودن باید در مشتریان طنین انداز شده، از برند رقبا متمایز باشد و سازمان خود را آن چنان که می خواهد و می تواند باشد، نشان دهد. یک عامل کلیدی و مهم برای موفقیت برند، درک چگونگی ایجاد برند مناسب و قوی است- یعنی دانستن این که برند خواهان چیست و بیان موثر این خواسته کدام است.

برند هویت متمایز دارد که وعده های مرتبط، مداوم و باورکردنی متمایزی در رابطه با ارزش محصول، خدمت یا سازمان ارائه می دهد. شرکت هایی که برند متمایزی ارائه می دهند، می توانند در بازار برتری ایجاد کرده، بر ارزش محصولات و خدماتشان بیفزایند و از طریق رهبری قیمت، برای خود مزایایی فراهم سازند.

بر خلاف عقیده مدیران که معتقدند هویت برند باید در طول زمان ثابت باشد- این است که با توجه پویایی شدید محیط و در حال تغییر بودن دائمی آن، برندسازی نیز باید پویا بوده و در طی طمان باید برند را توسعه داد. آن ها براساس مجموعه ای از ادبیات موجود در زمینه هویت برند به این نتیجه رسیدند که هویت برند فرایندی کاملاً پویا است که باید با گذشت زمان و تعامل دوجانبه مدیران و سایر عناصر اجتماعی آن را توسعه داد. جنبه پویایی هویت برند منجر به انعطاف پذیری برند در شرایط تغییرات محیطی می شود. برندها توسط هویت، خود را به مشتریان شناسانده و از رقبا متمایز می شوند.

 برندسازی و چالش های آن

  • معضل برندسازی

افزایش در بهره وری بیش از هر چیزی موجب خلال در تمدن بشری  شده است. نسخه ی صنعتی شدن قبل از ورود به آسیا در سرتاسر کشور های اروپا و آمریکای شمالی، منسوخ شد و تنها در چند دهه، صنعتی سازی باعث شد ژاپن از یک کشور فئودال به ملتی صنعتی مدرنی تبدیل شود که قابلیت غلبه در جنگ علیه قدرت اصل اروپا یعنی روسیه را داشت. بعد از این واقعه، صنعتی شدن در خلال دهه ی 80 و طی الگویی که گاهاً از آن به عنوان «غاز های پرنده»  نام برده می شود در سرتاسر آسیا گسترده شد. این فرایند در آغاز باعث تحول اقتصاد های پلنگی هنگ کنگ، سنگاپور، کره ی جنوبی و تایوان گشت. سپس در سایر کشور های آسیا از جمله چین، هند، مالزی، تایلند و ویتنام وسعت یافت. اما قوانین این بازی در خلال 25 سال اخیر تغییرات چشمگیری پیدا کرد.

 

در جهان پسا صنعتی، تولید، دیگر موتور مشابه خلق ارزش عصر صنعتی نبود. حالا از آن جایی که کالا هایی با کیفیت بالا در هر جایی تولید می شوند، تولید به شدت به بازار های جدیدی انتقال داده می شد که هزینه ی نیروی کارشان پایین بود. در اثر این تغییرات، تولید به ظرفیت کالاهایی تبدیل شد که افزایش رقابت و کاهش حاشیه ها از ویژگی های بارز آن بود.

 

آن دسته از شرکت هایی که بیشترین ارزش را در این نوع از اقتصاد داشتند، شرکت هایی بودند که قابلیت های مربوط به طراحی، بازاریابی، توزیع و خدمات را تحت کنترل خود داشتند. تولید واقعی کالاها شدیداً به متخصصان تولید برون سپاری شد. در این دنیای جدید برون سپاری، شرکت ها دیگر لزوماً براساس دارایی های تولیدی تحت مالکیت خود، رقابت نمی کردند.

 

پرسش این جاست که آیا این مسئله پدیده ای منحصر به فرد برای شرکت های در حال حاضر متحمل همان فرایند انتقالی می شوند که در شرکت های قرن 20 آمریکا، اروپا، ژاپن و کره جریان داشت؟ اگرچه به لحاظ چالش هایی که این شرکت ها اکنون با آن مواجهند، شباهت های واضحی وجود دارد اما اعتقاد ما این است که به دلیل وجود عوامل بازاری و شرکتی، مطالعه ی فرایند انتقال فعلی به جاست.

آگاهی از برند به میزان آشنایی عموم و مخاطبان هدف شما با برند شما اشاره دارد. آگاهی از برند بالا منجر به این می‌شود که از برندها به عنوان «پرطرفدار»، «پرسروصدا، یا «محبوب» یاد شود. آگاهی از برند مهم است زیرا مصرف کنندگان اگر از برند شما آگاه نباشند نمی توانند خرید از برند شما را در نظر بگیرند.

 

گسترش نام تجاری

توسعه برند زمانی است که شرکت‌ها نام تجاری خود را برای توسعه محصولات جدید در صنایع و بازارهای جدید گسترش می‌دهند. ماشین چمن زنی هوندا یا ملافه مارتا استوارت را در نظر بگیرید. توسعه‌های برند به شرکت‌ها (یا افراد) این امکان را می‌دهد تا از آگاهی و ارزش ویژه برند برای ایجاد جریان‌های درآمد بیشتر و تنوع بخشیدن به خطوط تولید استفاده کنند.

هویت نام تجاری

هویت برند شخصیت کسب و کار شما و قولی است که به مشتریان خود می دهید. این چیزی است که شما می خواهید مشتریانتان پس از تعامل با برند شما، از آن کنار بروند. هویت برند شما معمولاً از ارزش های شما، نحوه ارتباط شما با محصول یا خدمات خود و آنچه می خواهید مردم در تعامل با آن احساس کنند، تشکیل شده است.

مدیریت برند

مدیریت برند به فرآیند ایجاد و حفظ برند شما اشاره دارد. این شامل مدیریت عناصر ملموس برند شما (راهنمای سبک، بسته بندی، پالت رنگ) و عناصر نامشهود (چگونه توسط مخاطبان هدف و پایگاه مشتری شما درک می شود) است. برند شما یک دارایی زنده است و باید آن را مدیریت کرد.

شناخت برند

شناخت برند به این معناست که مصرف‌کننده (به طور ایده‌آل در بین مخاطبان هدف شما) چگونه می‌تواند برند شما را بدون دیدن نام کسب‌وکارتان شناسایی و شناسایی کند – از طریق لوگو، برچسب‌ها، جینگل، بسته‌بندی یا تبلیغات شما. این مفهوم با یادآوری نام تجاری همراه است، که توانایی فکر کردن به یک نام تجاری بدون هیچ شناسه دیداری یا شنیداری است.

اعتماد برند

اعتماد به برند به این اشاره دارد که مشتریان و مصرف کنندگان چقدر به برند شما اعتقاد دارند. آیا به وعده های بازاریابی خود عمل می کنید؟ آیا فروشندگان و خدمات مشتریان شما فراتر از آن هستند؟ این چیزها می تواند باعث ایجاد اعتماد در بین مشتریان شما شود، که در دنیایی که تنها 25٪ از مردم در کسب و کارهای بزرگ احساس اطمینان می کنند، مهم است.

 
  • نیما میری