اخبار تازه

رسانه اخبار تازه

اخبار تازه

رسانه اخبار تازه

  • ۰
  • ۰

مقالات برند

برندسازی چه شرایطی دارد ؟

در اینجا برخی دیگر از کلمات کلیدی مرتبط با برند وجود دارد که باید بدانید. آنها اهمیت و ارزش برندسازی کسب و کار شما را بیشتر نشان می دهند.

برندسازی

برندسازی عبارت است از «تدوین ذهنیت هایی که برند می خواهد ایجاد کند و اطمینان از شناختن برند توسط مشتری و ارتباط آن با بخش خاصی از نیاز مشتری».

به عبارت دیگر مجموعه منحصر به فردی از تداعی گرهای برند است که بر بستن عهد و پیمان با مشتری دلالت دارد. برندسازی برای موثر بودن باید در مشتریان طنین انداز شده، از برند رقبا متمایز باشد و سازمان خود را آن چنان که می خواهد و می تواند باشد، نشان دهد. یک عامل کلیدی و مهم برای موفقیت برند، درک چگونگی ایجاد برند مناسب و قوی است- یعنی دانستن این که برند خواهان چیست و بیان موثر این خواسته کدام است.

برند هویت متمایز دارد که وعده های مرتبط، مداوم و باورکردنی متمایزی در رابطه با ارزش محصول، خدمت یا سازمان ارائه می دهد. شرکت هایی که برند متمایزی ارائه می دهند، می توانند در بازار برتری ایجاد کرده، بر ارزش محصولات و خدماتشان بیفزایند و از طریق رهبری قیمت، برای خود مزایایی فراهم سازند.

بر خلاف عقیده مدیران که معتقدند هویت برند باید در طول زمان ثابت باشد- این است که با توجه پویایی شدید محیط و در حال تغییر بودن دائمی آن، برندسازی نیز باید پویا بوده و در طی طمان باید برند را توسعه داد. آن ها براساس مجموعه ای از ادبیات موجود در زمینه هویت برند به این نتیجه رسیدند که هویت برند فرایندی کاملاً پویا است که باید با گذشت زمان و تعامل دوجانبه مدیران و سایر عناصر اجتماعی آن را توسعه داد. جنبه پویایی هویت برند منجر به انعطاف پذیری برند در شرایط تغییرات محیطی می شود. برندها توسط هویت، خود را به مشتریان شناسانده و از رقبا متمایز می شوند.

 برندسازی و چالش های آن

  • معضل برندسازی

افزایش در بهره وری بیش از هر چیزی موجب خلال در تمدن بشری  شده است. نسخه ی صنعتی شدن قبل از ورود به آسیا در سرتاسر کشور های اروپا و آمریکای شمالی، منسوخ شد و تنها در چند دهه، صنعتی سازی باعث شد ژاپن از یک کشور فئودال به ملتی صنعتی مدرنی تبدیل شود که قابلیت غلبه در جنگ علیه قدرت اصل اروپا یعنی روسیه را داشت. بعد از این واقعه، صنعتی شدن در خلال دهه ی 80 و طی الگویی که گاهاً از آن به عنوان «غاز های پرنده»  نام برده می شود در سرتاسر آسیا گسترده شد. این فرایند در آغاز باعث تحول اقتصاد های پلنگی هنگ کنگ، سنگاپور، کره ی جنوبی و تایوان گشت. سپس در سایر کشور های آسیا از جمله چین، هند، مالزی، تایلند و ویتنام وسعت یافت. اما قوانین این بازی در خلال 25 سال اخیر تغییرات چشمگیری پیدا کرد.

 

در جهان پسا صنعتی، تولید، دیگر موتور مشابه خلق ارزش عصر صنعتی نبود. حالا از آن جایی که کالا هایی با کیفیت بالا در هر جایی تولید می شوند، تولید به شدت به بازار های جدیدی انتقال داده می شد که هزینه ی نیروی کارشان پایین بود. در اثر این تغییرات، تولید به ظرفیت کالاهایی تبدیل شد که افزایش رقابت و کاهش حاشیه ها از ویژگی های بارز آن بود.

 

آن دسته از شرکت هایی که بیشترین ارزش را در این نوع از اقتصاد داشتند، شرکت هایی بودند که قابلیت های مربوط به طراحی، بازاریابی، توزیع و خدمات را تحت کنترل خود داشتند. تولید واقعی کالاها شدیداً به متخصصان تولید برون سپاری شد. در این دنیای جدید برون سپاری، شرکت ها دیگر لزوماً براساس دارایی های تولیدی تحت مالکیت خود، رقابت نمی کردند.

 

پرسش این جاست که آیا این مسئله پدیده ای منحصر به فرد برای شرکت های در حال حاضر متحمل همان فرایند انتقالی می شوند که در شرکت های قرن 20 آمریکا، اروپا، ژاپن و کره جریان داشت؟ اگرچه به لحاظ چالش هایی که این شرکت ها اکنون با آن مواجهند، شباهت های واضحی وجود دارد اما اعتقاد ما این است که به دلیل وجود عوامل بازاری و شرکتی، مطالعه ی فرایند انتقال فعلی به جاست.

آگاهی از برند به میزان آشنایی عموم و مخاطبان هدف شما با برند شما اشاره دارد. آگاهی از برند بالا منجر به این می‌شود که از برندها به عنوان «پرطرفدار»، «پرسروصدا، یا «محبوب» یاد شود. آگاهی از برند مهم است زیرا مصرف کنندگان اگر از برند شما آگاه نباشند نمی توانند خرید از برند شما را در نظر بگیرند.

 

گسترش نام تجاری

توسعه برند زمانی است که شرکت‌ها نام تجاری خود را برای توسعه محصولات جدید در صنایع و بازارهای جدید گسترش می‌دهند. ماشین چمن زنی هوندا یا ملافه مارتا استوارت را در نظر بگیرید. توسعه‌های برند به شرکت‌ها (یا افراد) این امکان را می‌دهد تا از آگاهی و ارزش ویژه برند برای ایجاد جریان‌های درآمد بیشتر و تنوع بخشیدن به خطوط تولید استفاده کنند.

هویت نام تجاری

هویت برند شخصیت کسب و کار شما و قولی است که به مشتریان خود می دهید. این چیزی است که شما می خواهید مشتریانتان پس از تعامل با برند شما، از آن کنار بروند. هویت برند شما معمولاً از ارزش های شما، نحوه ارتباط شما با محصول یا خدمات خود و آنچه می خواهید مردم در تعامل با آن احساس کنند، تشکیل شده است.

مدیریت برند

مدیریت برند به فرآیند ایجاد و حفظ برند شما اشاره دارد. این شامل مدیریت عناصر ملموس برند شما (راهنمای سبک، بسته بندی، پالت رنگ) و عناصر نامشهود (چگونه توسط مخاطبان هدف و پایگاه مشتری شما درک می شود) است. برند شما یک دارایی زنده است و باید آن را مدیریت کرد.

شناخت برند

شناخت برند به این معناست که مصرف‌کننده (به طور ایده‌آل در بین مخاطبان هدف شما) چگونه می‌تواند برند شما را بدون دیدن نام کسب‌وکارتان شناسایی و شناسایی کند – از طریق لوگو، برچسب‌ها، جینگل، بسته‌بندی یا تبلیغات شما. این مفهوم با یادآوری نام تجاری همراه است، که توانایی فکر کردن به یک نام تجاری بدون هیچ شناسه دیداری یا شنیداری است.

اعتماد برند

اعتماد به برند به این اشاره دارد که مشتریان و مصرف کنندگان چقدر به برند شما اعتقاد دارند. آیا به وعده های بازاریابی خود عمل می کنید؟ آیا فروشندگان و خدمات مشتریان شما فراتر از آن هستند؟ این چیزها می تواند باعث ایجاد اعتماد در بین مشتریان شما شود، که در دنیایی که تنها 25٪ از مردم در کسب و کارهای بزرگ احساس اطمینان می کنند، مهم است.

 
  • ۰۲/۰۲/۲۵
  • نیما میری

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی