اخبار تازه

رسانه اخبار تازه

اخبار تازه

رسانه اخبار تازه

۲ مطلب در بهمن ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

 

امروزه یکی از دغدغه های مردم پیدا کردن منبع سالم و صحیح برای اعمال متعددی مانند:

  • اطلاع از اخبار داخلی و خارجی
  • پیدا کردن جواب برای سوال خود
  • پیدا کردن منبع برای مقاله خود
  • یادگیری آشپزی

و بسیاری از کارهای دیگر است که پایگاه های خبری می توانند گزینه خوبی برای این اعمال باشند. اما آیا هر خبرگزاری و پایگاه خبری مورد اعتماد است؟

با ما همراه باشید تا باهم به این مسئله مهم بپردازیم...

خبرگزار چه کسی است؟

اگر موافق باشید بیایید قبل از هرچیز به این مسئله بپردازیم که اصلا خبرگزار چه کسی است.

خبرگزار و یا خبرگزاران کسانی هستند که از منابع مختلف و یا خبرنگاران اخبار و یا اطلاعات موجود را به هر روشی گرفته و با بررسی و اضافه یا کسر کردن برخی چیز ها آن اطلاعات را برای عموم به اشتراک می گذارند که به اختصار به این کار خبرگزاری نیز گفته می شود.

خبرگزاری چیست؟

اما خبرگزاری چیست. خبرگزاری درواقع یک سازمان است که اخبار را از یک کشور یا دیگر کشورهای جهان جمع آوری می کند و این اخبار را از راه های مختلفی مانند:

  • رادیو
  • مجله یا روزنامه
  • وب و وب سایت
  • کانال تلویزیونی
  • شبکه های مجازی همانند تلگرام و اینستاگرام

و سایر رسانه ها به انتشار عموم می رساند.

در این میان خبرگزاران و سازمان های خبرگزاری باید مراقب اعمالی همچون شایعه پراکنی، اخبار دروغ، نشان دادن نژاد پرستی و جبهه گیری در مقاله و اخبار منتشر شده توسط خود جلوگیری کنند.

به طور کلی خبرگزاری کاری مملوع از ریزه کاری است. افراد در این کار بسیار محتاط و مراقب باشند زیرا می توانند با انتشار اخبار دروغ منجر به باور غلط در بسیاری از افراد شوند و آنان را به انجام کارهای اشتباه بیاندازند که در گذشته نمونه هایی از این اتفاقات بوده و کم نیست!

حال که با مفهوم خبرگزار و خبرگزاری آشنا شدید، بیایید تا با یکی از جدیدترین راه ها برای انتشار اخبار و مقالات مفید آشنا شویم...

پایگاه خبری چیست؟

پس از پیشرفت تکنولوژی و به وجود آمدن اینترنت و وب سایت، در طول زمان گرایش مردم به خواندن اخبار و مقاله در وب سایت ها بیشتر شد به صورتی که مخاطبین خبرگزاری پیگیری و خواندن اخبار از طریق وب سایت را به مجله، روزنامه و... ترجیح می دهند.

همین موضوع کافی بود تا طراحی سایت شکل گیرد و طراحان سایت شروع به ساخت سایت های اختصاصی برای خبرگزاری ها شوند که در ادامه این سایت های اختصاصی خبرگزاران به اسم پایگاه خبری در اذهان مخاطبین نام گرفت.

پس درواقع پایگاه خبری، وب سایت مشخص و اختصاصی خبرگزاران می باشد.

امروزه موفقیت و به نام شدن یک سازمان خبرگزاری بدون یک وب سایت و پایگاه خبری، به دور از ذهن به نظر می رسد.

چرا به یک پایگاه خبری نیاز داریم؟

امروزه یکی از سریع ترین راه  ها برای اطلاع از اخبار و دانش های مختلف و حتی مقایسه آن با دیگر مطالب موجود همین وب سایت ها و پایگاه های خبری هستند.

پس چرا نباید از این تکنولوژی به این خوبی و کارآمدی استفاده نشود؟

جالب ترین موضوع درباره همین پایگاه های خبری که در بالا به آن اشاره کردیم همین مقایسه صحت و راستی مقالات موجود در سطح وب است که بسیار برای مخاطبین خبر و خبرگزاری مفید واقع می شود. به طوری که اگر درمورد درستی هرمقاله ای اعم از اخبار جهان، آشپزی، ورزش، سلامت، هنر و... در یک مقاله شک داشته باشید، می توانید با جست و جوی همان مقاله در پایگاه های خبری دیگر و مقایسه آن با مقاله قبلی به یک نتیجه صحیح تر دست پیدا کنید.

پایگاه خبری چگونه شکل می گیرد؟

امروزه پایگاه های خبری به دو صورت در وب سایت شکل می گیرند...

  1. ساخت پایگاه خبری به صورت دستی و با برنامه نویسی
  2. ساخت پایگاه خبری با امکانات آماده مرورگر

1.ساخت پایگاه خبری به صورت دستی

در این روش سازمان خبرگزاری باید برنامه نویسانی را استخدام کرده و در یک پروسه بلند مدت به یک وب سایت دست ساز و قابل تغییر دست پیدا کند.

2.ساخت پایگاه خبری با امکانات آماده مرورگر

در این روش از ساخت پایگاه خبری، باید از ابزار هایی مانند وردپرس برای ساخت پایگاه خبری استفاده کرد که بسیار ساده تر و به صرفه تر از ساخت پایگاه خبری به صورت دستی است.

وردپرس چیست؟

همان طور که گفته شد وردپرس یک ابزار برای ساخت پایگاه خبری به صورت اتوماتیک می باشد.

درواقع وردپرس برای خبرگزاران و محتوا نویسان یک بستر آماده و به صرفه آماده کرده تا همه بتوانند با محیط ساده و کارآمد وردپرس، به نشر اطلاعات مفید بپردازند.

وظیفه خبرگزاران در پایگاه خبری چیست؟

اما وظیفه خبرگزاران در پایگاه خبری چه خواهد بود؟ خبرگزاران باید با رعایت قوانینی که در بالا ذکر کردیم مانند:

  • شایعه پراکنی
  • گفتن دروغ
  • چسبیدن به حواشی
  • دوری از موضوعات اصلی
  • نشر اطلاعات همراه با حس نژاد پرستی و جبهه گیری

اطلاعات موجود را به بهترین شیوه بهینه سازی کرده و برای مخاطبین قرار دهند.

خبرگزاران از چه روشی برای بهینه سازی اطلاعات استفاده می کنند؟

روش های متعددی برای بهینه سازی اطلاعات و نشر آن وجود دارد؛ اما پر استفاده ترین این روش ها استفاده از سئو است.

با مطالعه سئو متوجه می شوید که خبرگزاران باید در برابر بسیاری از قانون های مرورگر گوگل سر خم کرده و تلاش به رعایت تک تک این قانون ها کنند. زیرا در غیر این صورت با علائم ناخوشایندی مانند پنالتی سایت و یا دیده نشدن مقالات خود مواجه خواهند شد!

از نمونه قانون های سئو برای تولید محتوا...

  • بررسی کمی و یا زیادی کلمه کلیدی مقاله
  • بررسی فشرده و یا فاصله دار بودن مقاله
  • دقت به تکراری و کپی نبودن مقاله
  • استفاده از عکس های اورجینال و یا حداقل مرغوب برای مقاله
  • دقت به درازای مقاله
  • دقت به مفید بودن مقاله
  • دقت به دروغ نبودن مقاله

و بسیاری از قانون های دیگر که باید تمامیشان رعایت شوند!

چگونه می توانیم به یک پایگاه خبری اعتماد کنیم؟

شما می توانید با توجه کردن به مسائل بالا یک پایگاه خبری را به صورت کامل ارزیابی کنید.

 برای مثال با مقایسه کردن مقاله یک پایگاه خبری با یک پایگاه خبری دیگر، مشاهده اوجینال و یا مرغوب بودن عکس های پایگاه خبری و... از روش های ذکر شده می باشد.

شما از روی زیبایی نوشتاری مقالات یک پایگاه خبری نیز می توانید آن را ارزیابی کنید.

 اگر هم می خواهید مطمئن شوید که مقالات آن پایگاه خبری اورجینال است، می توانید از ابزار های تشخیص کپی استفاده کنید که مقاله مورد نظرتان را با تمام مقالات وب مقایسه می کند!

اما از اصلی ترین موارد، به روز بودن سایت خبری است که مهم ترین فاکتور برای جذب مخاطب به شمار می رود و به طور قطع باید رعایت شود.

نتیجه گیری

همان طور که مشاهده کردید، پیدا کردن یک پایگاه خبری با کیفیت و اعتماد کردن به آن کار ساده ای نیست و بسیار وقت گیر است.

پیشنهاد

اما ما با جست و جو و تحقیق پیوسته، یکی از بهترین پایگاه های خبری یعنی پایگاه خبری دنیای برند را برای شما پیشنهاد می دهیم.

دنیای برند تمام قوانین ذکر شده را رعایت کرده و به مخاطبین خود مقالاتی اورجینال و با کیفیت ارائه داده و مهم ترین فاکتور یعنی به روز بودن را به صورت کامل رعایت میکند.

نظر شما چیست؟

 چه راه هایی برای شناسایی پایگاه خبری با کیفیت پیشنهادمی دهید؟

آیا شما هم پایگاه های خبری با کیفیتی می شناسید؟

منبع: https://brandworld.news/

  • نیما میری
  • ۰
  • ۰

آیا میشود یک عنصر در لحظه حس امید و تنفر را باهم برای انسان تداعی کند؟ مسلما نمیتواند، اگر بتواند هم کسی که این محتوا را منتشر میکند باید بگوید در کجا رنگ زرد حس تنفر دارد و در کجا امید بخش است…
نکته اینجاست که علاوه بر خود رنگ چند موضوع دیگر در حسی که منتقل میشود نقش دارند:

۱) نسبت و گستردگی رنگ

۲) شدت و فام
۳) ترکیب و همنشینی رنگها

۴) فرم و شکل

۵) بافت

۶) خواص و ویژگی های آن رنگ

۷) موقعیت آن رنگ در محدوده‌ی مورد نظر

۸) باورهای فرهنگی

و خیلی موارد دیگر…

در آینده‌ی نزدیک انشاالله به توضیحات تک تک این موارد خواهم پرداخت اما برای خلاصه کردن مطلب با چند مثال موضوع را روشن تر میکنم…

 
 
 

تاثیر روان نشناسی رنگ در برندسازیبیایید تصویر بالا را باتوجه به موارد ذکر شده باهم تحلیل کنیم؛

در درجه‌ی اول نسبت و گستردگی رنگ زرد را در این تصویر بررسی کنیم، چه میزان از این تصویر با رنگ زرد تشکیل شده است؟ (پاسخ: تقریبا بین یک سوم تا یک نهم باتوجه به تغییر شدت رنگ)
شدت رنگ زرد در این تصویر چقدر است؟ برای بهتر پاسخ دادن میتوانید شدت رنگ زرد این تصویر را با تصویر تاکسی های زرد مقایسه کنید… سپس متوجه میشوید که شدت کم است و رنگ زرد ملایمی را شاهد هستیم….

فرم و شکل به چه صورت است؟ بافت چطور؟ – رنگ زرد در این تصویر تقریبا از رنگ کرمی به سمت نارنجی مایل شده که برای ما معمولا تداعی کننده‌ی نور و درخشندگی است و چون از بقیه ی رنگ ها روشن تر است و در مرکز تصویر قرار دارد اول از همه توجه ما را جلب میکند… به طور خلاصه در این تصویر رنگ زرد در طیف های مختلف تصویر خورشید درحال طلوع را تشکیل داده و میتواند یادآور، صبح زود، سحرخیزی، یک روز جدید، یک شروع دوباره، یک فرصت تازه و پایان شب باشد، عموما در قصه ها، حکایات و داستان ها تاریکی شب را به نا امیدی و روشنایی روز را به امید تشبیه میکنند؛
در نومیدی بسی امید است / پایان شب سیه سپید است (یا به قول نیما رئیسی در عصر یخبندان: تو باقالی قاتُق یکم شوید است 🙂 – پایان شب سیه سپید است، یعنی شب بالاخره تمام میشود و نقاط گنگ و مبهم در زندگی با روشنایی روشن میشوند و نگرانی ها برطرف میشوند.

 
 
 

تاثیر روان نشناسی رنگ در برندسازیدر قرآن کریم در آیات متعددی به این موضوع اشاره شده که خداوند شب برای استراحت و آرامش و روز را برای معاش، کار و زندگی خلق نموده… و هر روز یک فرصت جدید برای انجام کارهای فوق العاده و تلاش برای رسیدن به اهداف و آرزو ها و یا جبران اشتباهات گذشته است لذا یکی از حس هایی که احتمالا میتوان از طلوع خورشید یادآوری کرد “امید” است، همچنین میتوان موارد نزدیکی مثل (آینده، فرصت، لطف الهی، بخشش، انگیزه، انرژی و…) را هم در نظر گرفت…
همچنین درمورد این تصویر وجود طیفی خفیف از رنگ های تیره و سیاه در گوشه های پایین تصویر و روی سطح کوه ها میتواند تضاد بصری و مفهومی بیشتری بیانگر شبی باشد که اکنون به پایان رسیده باشد

یک شخص نیز در مقابل نور خورشید ایستاده و با بازکردن دستهایش به گونه ای نور خورشید را در آغوش گرفته و باعث شده حس امیدواری بیشتری در این تصویر بوجود بیاید…

 
 

حالا بیایید ویژگیهای مختلف تصویر قبلی را که باهم بررسی کردیم مثل شدت و نسبت تغییر دهیم و ببینیم چقدر در مفهوم نهایی اثر دارد،
این بار رنگ زرد را باشدت بیشتری (مثلا به همان میزانی که در بدنه‌ی تاکسی ها هست) تصور کنید، این بار نه یک طیف رنگی پراکنده، بلکه یک قالب مشخص داریم، این بار رنگ زرد در یک مثلث که قاعده‌ی آن روی زمین است جای گرفته، دورتادور این مثلث یک نوار مشکی رنگ و داخل آن یک علامت تعجب به رنگ مشکی قراردارد…
بله درست حدس زدید!!! تابلوی هشدار دهنده‌ی راهنمایی و رانندگی:

 

تاثیر روان نشناسی رنگ در برندسازیاینجاست که داستان به سمت و سویی دیگر میرود، خبری از حس امید و آرامش و فرصت های دوباره نیست!
خطر! احتیاط کنید! مراقب باشید! هشدار! رنگ زرد اینجا کمی نامهربان و جدی است، بله این همان رنگ زردی است که در تصویر قبلی با ملایمت و عطوفت برخورد میکرد… که در اینجا بخاطر تغییر ویژگی های ذکر شده حس متفاوتی را انتقال میدهد…

اما یک سوال هنوز بی پاسخ مانده و آن این است که چرا معمولا رنگ تاکسی ها زرد است؟
برای ایجاد حس امیدواری در مسافرین یا اعلام خطر؟
پاسخ : هیچکدام، فقط به دلیل اینکه رنگ زرد در بین رنگ های دیگر معمولا پر انرژی تر و درخشان تر است (به شرط آنکه شدت و نسبت کافی داشته باشد، مثل تصویر بالا) به همین دلیل بیشتر از سایر رنگها خودنمایی میکند و زودتر دیده میشود، لذا اگر خودروهای تاکسی در خیابان به این رنگ باشند، مسافرینی که منتظر تاکسی هستند تا زودتر آنها را سوار کرده و به مقصد برساند سریع تر آنها را پیدا میکنند…

 

واما اشتباه دوم در بکارگیری تاثیرات روانشناسانه‌ی رنگها این است که مثلا می‌گویند رنگهای زرد و قرمز و نارنجی اشتها آور هستند پس در برندینگ و دیزاین هویت بصری رستوران ها و فستفود ها باید حتما از این رنگها استفاده شود، یا رنگ آبی حس اعتماد و آرامش دارد، پس همه‌ی شرکت های بیمه باید آبی باشند… گویا آیه ای در این باره نازل شده… خیر این تفکر نه تنها تفکر خوبی نیست بلکه میتواند باعث تضعیف برند هم بشود، چون هدف از برندینگ یا خلق برند خلق شخصیت و ذهنیت است و یکی از مهمترین ویژگی های هر برندی متمایز بودن است، یعنی هر برندی نسبت به رقبا و هم صنف های خود، یا کسانی که خدمات و محصولات مشابه ارائه میکنند قابل تشخیص، تفکیک و یادآوری باشد… اگر همه‌ی فست فود ها و رستوران ها قرمز و زرد باشند دیگر مخاطب چقدر میتواند تفاوت آنهارا در نگاه اول تشخیص دهد؟ بگذریم خلاصه‌ی مطلب اینکه حتی اگر بخواهیم از روانشناسی رنگ در برندینگ استفاده کنیم باید شخصیت برند، و روحیه‌ی مخاطب را محور قرار دهیم و بر آن اساس کار کنیم، نه ویژگی های محصولات را… این بحث گسترده تر از این هاست، منتظر مقالات دیگر نیز باشید.

منبع: پایگاه خبری دنیای برند

  • نیما میری